donderdag 28 februari 2013

Kast als roomdevider



Zoals beloofd een paar foto's van de servieskast overdwars in de kamer. Het leuke hieraan vind ik dat je er twee woongedeeltes mee creeert en dat vind ik ZO gezellig. Net als oude (brocante) tijden... ;) 
Ben benieuwd wat jullie vinden!

As promised, here are a few photo's of the curious cabinet, set perpendicular to the wall in the room. What I really like about it is that you create two living rooms and I think that is SO cozy.
Just like the olden days...=) 
I'm curious what y'all think of it!





Het was wel even een verassing voor manlief toen ik -heel lief natuurlijk- vroeg of hij me even wilde helpen de kast overdwars te zetten. Je zal maar een vrouw hebben die elke keer weer inspiratie heeft om van alles te veranderen! Gelukkig is hij altijd heel bereidwillig een handje te helpen. (Als we het maar tactisch vragen en beloven iets lekkers voor hem te maken kom je 'n heel eind..en hij weet hoe GELUKKIG ik ervan word;) 
Daar bof ik maar weer mee. 

It was definitely a suprise for my hubby when I -- very sweetly of course [alarm bells went off] -- asked if he'd help me for just a minute to move the cabinet. I had just laid down to read a very interesting book after a long day's work and then my wife gets all inspired, not to bake a cake or something like that, but to redecorate for the umpteenth time! My halo wasn't shining. But I forget that I'm supposed to be translating. Fortunately, he is always very willing to lend a helping hand (with or without the halo). A tactfully [tactically?] posed question with a promise to cook a tasty treat brings you a long way. And he knows how DELIGHTED this makes me. I'm just very fortunate. [Warm apple pie with vanilla ice cream sounds nice ... the promise of the treat was a welcome addition to this story.] 




Neem eens een kijkje in de servieskast... 

Take a look in the cabinet.


De antieke boekjes kreeg ik van een lief vriendinnetje. Bedankt lieve Naomi! Ik ben er reuze blij mee.
The antique books were a gift from a dear friend. Thanks, Naomi! I'm so happy with them.


Zijn ze niet schattig?
Aren't they cute?



Dit servies moet je misschien van houden maar ik ben er gek op. Op en top brocante, helemaal uit de USA.. nog van Rapp's oma geweest... 
Perhaps you have to have a thing for china, but I'm crazy about it. Completely antique, all the way from the USA, they're from Rapp's grandma.


Het mandje hieronder is gevuld met oude lakentjes uit de tijd van mijn moeder.
The basket below is filled with old cloths from the time of my mother [not quite old enough to be brocante]. 






Al nieuwsgierig naar de achterkant van de kast?
 Die moest nog wel even wit geverfd worden...
Already curious to see the backside of the cabinet?
It did have to be painted white... [suprise, surprise.]








 Ook de spiegel kreeg een white-wash verfje over zich heen. (Tot groot verdriet van manlief, die vond het hout mooier..., sorry schatje!) Het werd geverfd met verdunde krijtwit verf en flink nageschuurd. Wat me een fikse blaar bezorgde. Maar dat hebben we er allemaal voor over. 

The mirror also had to be whitewashed, much to the dismay of my hubby, who thought the wood was better looking..., sorry, honey!) It was painted with chalky paint and then sanded down. What cost me a burning blister. But that just goes with the territory. 








Van de week kreeg het lampenkapje op de schoorsteen een nieuw handgemaakt lampenrokje. Genaaid van een oud lakentje...

This week the lampshade on the mantle received a new handmade dress. [It's glowing with delight...] Sewed from an old cloth...




En tja... het was je misschien al opgevallen.. maar ook de salonkist kreeg een white-wash doorgeschuurde laag. Ik ben helemaal in m'n sas met het resultaat. Kan er niets aan doen, maar ik houd nu eenmaal van WIT, vooral met het komende voorjaar. En dan wel gecombineerd met zachte roze, blauwe en mintgroene pasteltinten. Daar krijg ik zo'n heerlijk voorjaarsgevoel van. En aangezien het weer nog niet echt voorjaarsachtig is, brengen we het voorjaar vast naar binnen. 


And yes, perhaps you'd already noticed, but my wife promised she hadn't written so much, but she seems to be waxing eloquent. Apologies, dear reader. Even the "coffeechest" got a sanded layer of white was. I'm tickled pink with the result. I just can't help it, but I simply love WHITE, especially with the approaching spring. And then combined with light pink, blue, mint green pastels. Feelings of spring just well up within me. And considering that the weather is not yet exactly gushing with the feelings of spring, we're letting spring get a running start indoors.
























Even wat anders maar hieronder zie je een foto van onze -geloof het of niet- nieuwe kat. Onze naaktkat wel te verstaan. Die staat model in de hal. Ik kreeg em van de buurvrouw cadeau en het idee was om hem aan te kleden. Maar ik vind em leuker in z'n nakie. Dus helaas voor de kat :)  

And now on another note, below you will see a foto of our [my wife's]--believe it or not--new cat. Our naked cat, to be clear. He is sitting in the hall. I got him from our neighborlady as a gift, and the idea was to dress him up. But I like his birthday suit much better. Poor cat... 


Nou, dat was het weer. Leuk dat je een kijkje hebt genomen op mijn blog en tot de volgende keer!

Now, you've made it to the end, dear reader. Nice of you to come take a look at my blog, and until next time!

Liefs, Liesbeth








7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha schone zus,

Zo jij bent weer flink in de weer geweest!!
Ht is er wel mooier op geworden!!
EN de spigel aan de klast kreeg ook een lik verf zie ik. Toch maar wel he..Dat lampenrokje is wel erg leuk zeg!! En je nieuwe lamp staat ook erg leuk boven de tafel..kom volgnde week even bij je kijken hoor!!

liefs,

Suus

Bianca zei

Hallo,
Ik kwam via via bij je blog terecht.
Echt heel inspirerend met mooie foto`s.
Dus bij deze heb je er een volger bij.
Fijne dag
Liefs Bianca

Grietje zei

Dat ziet er erg leuk uit Liesbeth....zag het idee al een keer bij Tamar van Wonen in wit....heel mooi!!!
Je hebt een gezellig blog en ik ga je volgen hoor.

Prettig weekend,
Groetjes Grietje

Unknown zei

dankjulliewel voor de leuke reacties. Bianca en Grietje, van harte welkom. Leuk dat jullie mijn blog volgen. Ik heb het idee van de kast als roomdevider inderdaad van tamar. Leuk he om elkaar zo te kunnen inspireren. Veel liefs! Liesbeth

Anoniem zei

Wat leuk en gezellig allemaal! Ik zag direct dat je de kist geverfd had en ik vind het heel geslaagd! De Kat is ook leuk, wat tof om zo'n lieve buurvrouw te hebben. Alles is leuk! Weet je, sinds onze workshopavond heb ik helemaal de smaak te pakken...Ik heb allemaal leuke stofjes,randjes, kantjes, gehaakte kleedjes, stempels etc gekocht. Ik weet niet of je de boeken kent van Eline's Huis, maar die zijn ook heel inspirerend. Verder volg ik ook de blogs die jij ook volgt. Nu barst ik van de ideeen, maar ik ga eerst maar es verhuizen....Kom maar een keertje bij mij workshoppen!
Liefs, Suuz

Anoniem zei

Vorige week je blog ontdekt. Wat heerlijk om te lezen, te kijken, ideetjes te krijgen...
En wat een geweldig effect met die kast! Je moet er maar op komen.
Super stijltje waar je elke keer als er veranderd voor jezelf ook weer een energiestoot krijgt, denk ik. Tenminste... zo vergaat het mij in zo'n bui...

Unknown zei

Bedankt lieve allemaal, jullie reacties zijn ook weer motiverend voor mij om door te gaan. :)
At suuz.. leuk meis, ik kom zeker een keer bij je workshoppen en ik ben reuzebenieuwd naar je nieuwe huis, wat zal het prachtig worden, daar twijfel ik geen moment aan. En dat boek waar je het over hebt wil ik graaaag een keer lenen!! Knuffel Lies