donderdag 23 augustus 2012

Monte Martre in Gouda

Laatst kwam ik er tot mijn grote vreugde achter dat er een heuse antiek/brocante markt -ook wel de beroemde goudse monte martre genoemd- in Gouda is tijdens de zomermaanden. Op elke woensdag wel te verstaan. Hoe kan het dat ik dit nooit heb geweten! 
Je voelt hem al aankomen... hier moest ik natuurlijk heen. Na de nodige voorbereidingen om een oppas te regelen (lang leve onze oppasfans!) brak de dag dan eindelijk aan. Heel blij was ik met een gezellige zus, die ik had weten te porren met mij mee te gaan. 
Het werd een fantastische middag!


 Het adembenemende goudse stadhuis. De eerste kraampjes zijn in zicht!
 Het ene na het andere kraampje met allerlei brocant en antiek waar. Het was een erg gezellige sfeer op de markt.
Op foto links zie je twee antieke koffers waar we voor bezweken zijn.

















Na het nodige afdingen, waarbij een allerliefste glimlach altijd helpt, liepen we als twee giechelende bakvissen met onze mega-zware-antieke koffers, een grote antieke theepot, twee grote emaillen kannen, een tafelkleed, een kanten kleedje en een iets legere portemonnee, dwars door Gouda (wat wel het nodige bekijks trok) terug naar onze auto. (Helaas geen antieke cabriolet, anders was het frivole plaatje helemaal compleet!)
Onze dag kon niet meer stuk!

Ziehier onze vondsten:


En nu nog een plekje vinden in huis...

De koffer kreeg een plekje op de antieke kast. 
Het gehaakte kleedje is gedrapeerd over een mand met wintersjaals. 


De theepot, die helemaal uit Frankrijk komt, heeft een plekje op de houtkachel gekregen.


Het witte antieke kleed heb ik over de bankleuning gedrapeerd.

Als je nog nooit op de goudse monte martre bent geweest; het is een bezoekje meer dan waard!


Al mijn trouwe, voornamelijk anonieme volgers, wil ik hartelijk bedanken voor jullie reacties. 
Dat vind ik erg leuk! 

Fijne dag allemaal en veel liefs,

Liesbeth







5 opmerkingen:

Rapp zei

Though I'm still not sure how coming from France makes a rusty teapot more useful, I am flattered that manlief didn't come up in this post. It just shows I haven't yet gained the status of antique. But if I were an antique, I can be comforted that having come all the way from America I also might be put in a relatively visible place.

Anoniem zei

wat een nuttige aankopen op de antiekmarkt...kan je mooi meenemen naar de States. Trouwens volgens deze schooljuffrouw schrijf je gieCHelen op deze manier mevr. Crook.
groetjes van NN

Unknown zei

Oh haha dank voor de correctie, lieve NN. Maar als dat de enige taalfout is vind ik het nog wel meevallen, gezien het feit dat de jeugd van tegenwoordig over een treurig abn beschikt...

L ~ S zei

Nice post! When we buy a house, I may hire you to come help me decorate it! I love your style!

Anoniem zei

mmm dat kleedje over de mand gedrapeerd, vind ik wel een beetje tja...zozo..